Субота, 27.04.2024, 03:16

«  Вересень 2011  »
19202122232425

Ваш IP: 18.189.2.122

Головна » 2011 » Вересень » 12 » Планети придатні для життя - пустельні
Планети придатні для життя - пустельні
Вчені здійснили дослідження, в результаті якого виявилось, що більшість відомих нам планет, які є придатними для життя - пустельні. Це зумовлено тим, що планета з таким кліматом може утримувати життя при більш несприятливих умовах ніж планети типу Землі. До того вважали, що найбільш поширеними з придатних для життя планет є багаті водою світи, такі як Земля, але моделювання, проведене вченими з Токійського університету, спростовує цю гіпотезу і свідчить про перевагу пустельних посушливих планет.

Одним із цікавих результатів цього відкриття є припущення, що Венера могла бути придатною для життя зовсім недавно - лише 1 млрд років тому.

На Землі майже скрізь, де є вода, є і життя. Таким чином, вчені зробили висновок, що більшість живих організмів в галактиці зосереджені саме на водних планетах. Однак, щоб вода могла існувати в рідкому стані, планета повинна перебувати в досить вузькій жилій зоні - на певній відстані від центральної зірки, інакше вода замерзає або випаровується. Тим не менше, посушливі планети з рідкісними водяними оазисами, можуть стати домівкою для життя.

Відсутність океанів рідкої води на поверхні означає, що планети можуть розташовуватися в набагато більш широкій жилій зоні. Справа в тому, що пустельна планета має на поверхні менше води, снігу і льоду, які відбивають сонячне світло назад в космос. Тому вони поглинають більше тепла і можуть підтримувати життя, навіть перебуваючи за межами жилої зони характерною для планет земного типу. Крім того, занадто мала кількість водяної пари в надзвичайно сухий атмосфері пустельній планети не дозволяє розвинутися парниковому ефекту, а значить - жила зона розширюється ще й у бік центральної зірки.

Японські вчені створили просту тривимірну модель пустельній планети розміром із Землю. Для цього вони взяли модель Землі, залишили без змін швидкість обертання, атмосферний тиск і рівень вуглекислого газу, але видалили океани, рослинність, а також заблокували грунтові води під поверхнею. В результаті дослідники виявили, що жила зона пустельній планети була в три рази більше, ніж водної. Повне заморожування водної планети відбувається, коли кількість сонячного світла зменшується на рівень нижче 72-90% від того, що отримує Земля. З іншого боку, пустельна планета краще чинить опір глобальному похолоданню і замерзає при рівні сонячного випромінювання 58-77%. Коли мова йде про нагрівання, землеподібна планета здатна витримати 135% від сонячного випромінювання, яке отримує наша Земля. У свою чергу, пустельна планета може отримувати 170% випромінювання і залишатися придатною для життя. Все це означає, що жила пустельна планета може бути далі від центральної зірки, ніж планета на зразок Землі. У екваторіальній зоні таких планет занадто жарко для існування життя, але ближче до полюсів умови більш комфортні і можлива наявність невеликих озер і річок.

Категорія: Космос | Переглядів: 2190 | Додав: petro | Теги: Життя, космос, Планети, Планети придатні для життя | Рейтинг: 0.0/0