Американський дизайнер Вільям Браун розробив концепт нового літака на водневому паливі, який зможе пролетіти досить велику віддаль без дозаправки. В основу проекту повітряного судна лягла будова пташки малий веретенник.
Саме це австралійське пернате є світовим рекордсменом серед птахів за тривалістю перельоту - 11680 кілометрів від Австралії до Аляски. Браун "присвятив" своє нове творіння компанії Lockheed Martin, яка є одним з найбільших розробників літальних апаратів, тому літак названий Lockheed Stratoliner. Завдяки особливому пристрою крил повітряного судна - вони більше, ніж у звичайних літаків, і загнуті вниз, тому Stratoliner зможе "парити" в небі з вимкненими або працюючими на малій потужності двигунами. На повну потужність ж турбореактивні водневі двигуни будуть вмикатися тільки при злеті, при наборі висоти і в "окремих випадках" в польоті. Тобто витрати палива будуть мінімальні. Слабкою стороною такої ідеї є низька стійкість літака. Це означає, що комп'ютеру або пілоту доведеться постійно "підправляти" положення машини, а це може викликати дискомфорт у пасажирів. Проте, за словами дизайнера, весь проект розрахований на недалеке майбутнє, коли бортові комп'ютери зможуть ефективно керувати і підтримувати стабільність навіть такої конструкції крил. Крім того, тоді будуть використовуватись більш легкі матеріали, щоб створити міцне крило необхідних розмірів.
Ще до того, автомобільний гігант Mercedes спробував заглянути в 2025 рік з новим водневим електроконцептом F 125. Автомобіль отримав досить оригінальну зовнішність, але найцікавіше у ньому - це електрохімічний генератор, який використовує водень як паливо, виробляючи електрику, живить тягові мотори і літій-сірчану (LI-S) батарею місткістю 10 кВт-год.
|