Вчені з Берлінського університету імені Гумбольта та Гетингенського університету встановили, що великий шрифт викликає сильніший емоційний вплив на людину, ніж дрібний. У рамках роботи вчені відібрали для тестування 25 добровольців. Їх помістили у кімнату, де на екран комп'ютера виводилися слова з позитивним, негативним та нейтральним емоційним забарвленням - наприклад, "подарунок", "смерть" і "стілець" відповідно.
Усього їм показували 72 різних слова. Учасники експерименту сиділи на відстані близько 60 сантиметрів від екрана. Слова були написані шрифтом Arial та з'являлися в двох можливих розмірах - 125 pt та 28 pt. Емоції піддослідних реєструвалися за допомогою електроенцефалографа.
Аналіз зібраних даних дозволив встановити, що у випадку демонстрації слова, набраного великим шрифтом, емоційний відгук відбувався у середньому на 10 мілісекунд раніше, ніж у випадку показу дрібніших букв. Крім того, відгук на великий шрифт тривав у середньому на 180 мілісекунд довше. За словами вчених, цей ефект аналогічний виявленому ними у 2007 році. Тоді психологи показували учасникам експерименту картинки різних розмірів і типів (страшні, нейтральні, неприємні та з сексуальним підтекстом) та було встановлено, що великі картинки викликають швидший та триваліший емоційний відгук. Дослідники пов'язали це з тим, що великий розмір означає у деякому сенсі близькість об'єкта. Тобто, наприклад, велику картинку зі страшним змістом мозок розцінює як небезпеку, що перебуває зовсім поруч.
|