Четвер, 25.04.2024, 16:43

19202122232425

Ваш IP: 52.14.221.113

Головна » 2012 » Березень » 10 » Вчені вивчили механізм запам'ятовування
Вчені вивчили механізм запам'ятовування
МозокНейробіологи з США дійшли висновку, що синтез білків, необхідний для формування пам'яті, контролюються за допомогою мікроРНК. Дослідники обробляли вирощені на чашках нейрони необхідним для формування пам'яті гормоном BDNF (нейротропний фактор мозку) і дивилися на процеси, що відбуваються при цьому в клітинах.
Вони синтезували в клітинах флуоресцентний барвник, який засвічував скупчення мікроРНК, що дозволяло дослідникам за допомогою звичайного мікроскопа спостерігати процеси, що відбуваються в нейронах під час запам'ятовування. Виявилося, що в оброблених гормоном нейронах суттєво збільшується число цих скупчень, що веде до збільшення кількості мікроРНК і, отже, блокування синтезу більшої частини білків. Синтез білків, необхідних для запам'ятовування, сильно збільшується при обробці BDNF.
Дослідники встановили, що таке перемикання білків в "режим запису" контролюється саме тими змінами, які відбуваються з мікроРНК. Також вони виявили, що ті мікроРНК, число яких зростає під час запам'ятовування, контролюють білки, які не беруть участь у формуванні пам'яті і синтез яких необхідно зупинити. Молекули ж іншого підкласу мікроРНК (let-7) зникають і, отже, перестають блокувати синтез білків пам'яті.
Якщо генетично знизити кількість таких мікроРНК, то нейрони втратять здатність запам'ятовувати інформацію.
Категорія: Здоров'я та медицина | Переглядів: 2707 | Додав: petro | Теги: Пам'ять, дослідження, мозок, механізм запам'ятовування, вчені | Рейтинг: 0.0/0