П`ятниця, 19.04.2024, 07:18

«  Серпень 2011  »
15161718192021

Ваш IP: 18.116.40.177

Головна » 2011 » Серпень » 16 » Комета Галлея є іншої зоряної системи
Комета Галлея є іншої зоряної системи
Астрономи з Канади, США та Франції дійшли до висновку, що значна частина комет, зокрема і відома всім комета Галлея, є об'єктами з інших зоряних систем. Вчені змоделювали так хмару Оорта – сферу з пилу і частинок різного розміру, аж до невеликих астероїдів і кометних ядер, яка оточує Сонячну систему. З отриманих ними результатів випливає, що речовина, яка знаходиться на значній відстані від Сонця, є не тільки залишками газопилового диска, з якого утворилися планети, а ще й частково запозичена у інших зоряних систем.
За межами орбіти Плутона Сонячна система ще не закінчується. За Плутоном лежить другий пояс астероїдів, пояс Койпера - а він, у свою чергу, оточений гігантської сферою з мільярдів комет. За поясом Койпера розташована як геліопауза (область, де потік заряджених частинок від Сонця стикається з міжзоряною плазмою, у певному сенсі це вже межа Сонячної системи), так і хмара Оорта. Масштаби хмари, яке здебільшого виявляє себе лише побічно (в телескопи розгледіти нічого не вдається), вражають. Її радіус досягає одного світлового року - тобто, сонячному світлу потрібен рік для того, щоб дістатися до зовнішнього краю хмари. Якби Сонячну систему зменшили до таких розмірів, що Земля виявилася б в одному метрі від Сонця (і при цьому нашу планету можна було б розглядати тільки через гарну лупу) - до кордонів хмари Оорта було б сто кілометрів.
Хмара Оорта розглядається вченими як одне з основних джерел комет, але ось звідки вони взялися в самій хмарі? За однією з версій, яку оскаржують автори останнього дослідження, комети и хмару були викинуті з Сонячної системи за рахунок гравітаційного впливу планет-гігантів під час її формування. І хоча це звучить цілком переконливо, низка спостережень вказує на те, що комет в хмарі Оорта занадто багато для того, щоб підтвердити гіпотезу "вигнання Юпітером".  З хмари Оорта вийшла комета Галлея і комета Хейла-Боппа, найяскравіша комета XX століття, яка відвідала околиці Сонця в 1995 році.
Проведені дослідниками обчислення свідчать, що гравітація Сонця цілком могла би захоплювати комети, які віддалялись від сусідніх зірок на дуже велику відстань. Причому в масовому порядку. До 90% комет з хмари Оорта можуть бути з інших зоряних систем. Саме ця оцінка стала одним з головних приводів для публікації статті у наукових журналах. Так як комети зробили певний внесок у формування атмосфери і океанів Землі, з відкриття учених у певному сенсі можна назвати "міжзоряним" і походження нашої біосфери.
Категорія: Космос | Переглядів: 2966 | Додав: petro | Теги: Хмара Оорта, космос, цікаво, зоряні системи, комети, комета Галлея | Рейтинг: 3.0/1